"EL NOSTRE PSIQUISME ES MOSTRA AL MÓN A TRAVÉS DE LES NOSTRES ACCIONS I MANIFESTACIONS CORPORALS"
"La
pràctica psicomotriu educativa i preventiva és una pràctica que acompanya les
activitats lúdiques del xiquet/a. Està concebuda com un itinerari de maduració
que afavoreix el pas del plaer d'actuar al plaer de pensar i permet que el xiquet/a s'asseguri enfront de les seves angoixes" Bernard Aucouturier
"Si el xiquet/a viu el plaer de l'acció compartida amb els altres xiquets/es, com saltar, fer equilibri, caure, construir, destruir, això és ja compartir emocions profundes, és ja intercanviar amb els seus companys de joc, participar de les seves iniciatives, és també acceptar el punt de vista de l'altre, els seus projectes i els seus desitjos." Bernard Aucouturier
“En el joc i només en ell, poden el xiquet i l'adult crear i usar tota la seva personalitat. L'individu descobreix la seva persona, només quan es mostra creador" Donald Winnicott
"L'afectivitat és el motor, o el fre, de la intel·ligència" Piaget
"Els jocs dels xiquets/es haurien de considerar-se com els seus actes més seriosos" Montaigne
"La ment està encarnada en el cos... no només en el cervell" Antonio Damasio
“El joc és el treball del xiquet/a, el seu ofici, la seva vida” Pauline Kergomard
“Els xiquets/es ens demanen que els deixem actuar per si mateixos i quan els ajudem més del que necessiten estem posant obstacles en el seu creixement” Maria Montessori
“Per aprendre, per poder tenir “tensió cognitiva” cal tenir “calma afectiva”. Vicenç Arnaiz
“El coneixement d'un mateix no pot entendre's sense el descobriment de l'altre”
"Els arbres no creixen estirant-los de les fulles”
”Crear un ambient que afavoreixi la identitat exigeix crear condicions i procediments en els quals el xiquet/a trobi ajudes per desenvolupar estratègies de construcció del seu aprenentatge” Vincenç Arnaiz
0 comentaris :
Publica un comentari a l'entrada